sunnuntai 4. maaliskuuta 2012

Chef diettaa: NIIN on nättinä ja ja ja HIRRRRVEEN kaunis ja ja ja...

Eilen juhlittiin pikkutyttöjen syntymäpäiviä. Tytöt toivoivat kukkakakkua, joten sellaisen sitten heille tein. En ole koskaan aiemmin tehnyt mitään muuta, kuin perinteistä kermakakkua, mutta onneksi mulla oli hyvät, kuvalliset ohjeet. Aikaa kakun tekoon kului peräti 9 tuntia, mutta se oli joka sekunnin arvoista, sillä kakku sekä näytti, että maistui hyvälle.

Kyllä, söin sitä. 

Mutta vain vähän, tai ainakin siis varsin kohtuullisesti. En osaa nyt mitään määriä sanoa, mutta kahdesti otin palan kakkua, eivätkä palat olleet mitään jättikokoisia. Ehkei ihan pienen pieniäkään, mutta koen kyllä syöneeni kakkua maltilla. Tuulihattujakin meni muutama...ehkä seitsemän? Mutta ne olivat sellaisia ihan pikkuriikkisiä.



Olen ollut nyt jo viikon flunssassa ja liikunnat on tasan nollassa. Ilmoittauduin kahvakuulatunnille (keksin sen ikäänkuin vähän extemporeena) mutta kunto ei ollutkaan sitten vielä tunnin aikana kohdillaan, joten en sitten mennyt sinne. Mutta kahvakuulan, hikisuojat ranteisiin (kaveri suositteli, ettei ranteet mene mustelmille)  ja söpön pikku pyyhkeen ostin...joten ensi viikolla uusi yritys :)


Kiloni eivät ole periaatteessa olleet koskaan mulle mikään suuri ongelma. Olen voinut aina puhua kiloistani ongelmitta, enkä ole niitä sinänsä peitellyt. En misään nimessä ole ollut tyytyväinen tilanteeseeni, mutta en toisaalta siinä määrin tyytymätönkään, että olisin tilanteelle oikeasti jotakin tehnyt. Siis ennen, kuin nyt.

Yhdessä asiassa kilojeni tuoma "taakka" on kuitenkin näkynyt. Koska olen ollut iso, ehkä vähän rumakin ja vieläpä lihava, en ole nähnyt mitään syytä panostaa ulkonäkööni.

Ei läskiä meikillä peitetä ja läski on juurikin suurin syy siihen, miksi olen ollut iso, ruma ja lihava. Jos en olisi niin läski, en olisi niin iso. Sitä kautta kasvoni olisivat kapeammat, eivätkä niin rumat. Ja jos sitä läskiä ei olisi niin paljoa, olisi kroppakin paremman mallinen ja vaatteet istuisivat nätimmin.

Misään itsesäälissä en ole kieriskellyt (ei kuulu tapoihini) mutta muutaman kerran meikkaamisen jälkeen totesin, että ennen peilistä kurkisti possu ja nyt meikattu possu...enkä pitänyt jälkimmäistä vaihtoehtona yhtään sen parempana, joten annoin olla. Olen kai joskus maininnut siitä, että toiset lihoo kauniisti ja toiset ei. Ja minä siis kuulun näihin jälkimmäisiin. Valitettavasti.

Nyt tilanne on kuitenkin muuttunut. Peilistä ei enää kurkista possu ja olen saanut vihdoinkin vyötäröni takaisin. Naapuri kommentoi muutama päivä sitten uutta olemustani sanalla: WOW! 
Pappani ei tunnistanut minua viikolla kaupassa, koska olin hoikistunut niin paljon sitten viimenäkemän. 
Sukulaisilta ja ystäviltä tuli synttäreillä kommenttia siitä miten olen laihtunut, että puolet minusta on kadonnut ja kasvoni ovat kaventuneet.

En toki unohda sitä (viimeistään silloin sen taas muistaa, kun kurkkaa peiliin), että matka on vielä kesken, mutta mulla on nykyään ihan tajuttoman hyvä fiilis. Se ei johdu muiden kommenteista (vaikka niitä onkin kiva kuulla) vaan se tulee sisältä. Mä olen ITSE hiljalleen tyytyväinen itseeni. Ja tätä kautta on alkanut heräämään halu panostaa itseensä. Niinpä mä kävin vähän meikkiostoksilla.

Koska ulkonäöstä huolehtiminen ei ole viime aikoina kuulunut kovinkaan suurissa määrin elämääni, piti se huolehtiminen auttaa melkosen alusta. Ostin kasvoille puhdistusainetta, kasvovettä, kuorinta-ainetta, naamion, silmänympärysvoiteen ja yövoiteen.


Vanhat meikkini ovat jo niin vanhoja, ettei niistä taida olla enää mihinkään. Etenkin luomivärit ja ripsari vaati pikaista päivitystä. Päädyin Inglotin luomiväriin ja Sansei 38 ripsiväriin.
Luomivärit valittiin silmieni värin-, sekä makumieltymysteni mukaan.


Pääätin myös panostaa vähän laadukkaampiin suteihin ja siveltimiin. Ostin Gailapin Mariela Sarkima-sarjasta uuden poskipunahuiskun, sekä sudit silmämeikkiä varten.


Ostin myös muutaman kynsilakan. Nämä tuskin ovat mitään laatukamaa, sillä ne maksoivat vain 2€/väri. Mutta jos ne edes hetken pysyisivät, niin kiva.


Kunhan vaan ehdin, jaksan ja viitisin, laitan itselleni kynnet takaisin. Olen ollut nyt jo pidemmän aikaa ilman geelejä, mutta näin kesää (ja uutta ulkomuotoa kohti) tekee mieli pistää itsensä kuntoon myös kynsien osalta.

Tällä viikolla tein kivan miinuksen...kropasta karisi peräti 1,7 kg, joka on siis enemmän kuin hyvä. Varsinkin kun ottaa huomioon sen, että eilen oli ne synttärikekkeritkin. Musta tuntuu, että mä alan pikkuhiljaa oppimaan. Kyseessä ei siis ole enää dietti, vaikka siitä sillä nimellä puhunkin. Kyllä mä uskaltaisin väittää, että tässä alkaa olemaan elämäntavasta kyse :)

Chef
163,5 cm

2011 Heinäkuu 85,0 kg 

2012 Tammikuu 74,9 kg
vk 1: 73,0 kg
vk 2: 71,9 kg
vk 3: 70,2 kg
vk 4: 70,7 kg
vk 5: 68,8 kg  
vk 6: 67,4 kg 
vk 7: 69,1 kg 
vk 8: 68,1 kg 
vk 9: 66,4 kg

Pudotus vuoden alusta 8,5 kg.
Pudotus koko aikana 18,6 kg.
Matkaa tavoitteeseen 4,4 kg.
 
PS. Painoindeksini on 24,8...mä olen VIHDOINKIN normaalipainoinen!!!
 
:D :D :D



8 kommenttia:

  1. Ihania juttuja, kakku, noi luomarit ja jippii, Onnea painosta :) !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sori laitan tähän mun kommentin, kun en osaa omalla kotikoneella laittaa kommenttia :D Linuxin perkele :D

      Mulla on tollainen KoneHelsingin kynsilakka, sellanen ruskea glitter (onkohan sama kuin toi sun ensimmäinen).. ja pysyy todella hyvin ainakin mun kynsissä.. jopa niinkin hyvin ettei ne glitterit lähde kun kulumalla pois :D ei auta vaikka kuinka yrittää kynsilakanpoistoaineella hinkata niitä pois :D joten mun mielestä hinta/laatusuhde on todella hyvä :)

      Ja onnea painosta :) Mun laihkari on mennyt ihan penkin alle pienen masiksen takia :( noh, ehkä mä saan itteni nostettua tästä suosta ylös ja saisin taas inspiraation päälle :)

      Poista
    2. No kiva kuulla, jos se kynsilakka onkin ihan hyvä. Laitoin sitä muutama tunti sitten ja ainakin vielä se on pysynyt kynsissä :)

      Mutta se on kyllä vähän paha, jos hileet ei irtoa...kun kynnet pitäisi lähipäivinä saada putipuhtaaksi geelejä varten. Mutta se on sitten sen ajan murhe, se :D

      Kiitos onnitteluista. Aktivoidut nyt vaan siellä maaliskuun pinossa, niin eiköhän sieltä saa imetty senvertaa tsemppiä, että saat urakan rullaamaan :D

      Poista
  2. vau! hyvä laihis tulos. olet oikea voima nainen, jos aloitat kuulailun noin painavalla kuulalla (7,5kg) tai sitten meitin kahva kuula vetäjä pitää "tappotreenejä" koko alku vuoden olen jo käynyt tunneilla ja 3kg kuula on mulle sopiva. alleille täytyy ottaa 6 kg kun toistoja vähemmän kuin bodybumpissa.

    hienoa lukaa positiivisista lukemista kun itse laahaa pohja mudissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Kuulailemaan en ole vieläkään päässyt...tällä kertaa lastenhoidollisista syistä. Mutta josko ensi viikolla? :)

      Saattaa siis olla, että mä hyydyn jo ihan alkumetreille...koska en todellakaan ole mikään voimanainen :D :D

      Ja ylös sieltä mudista. Heti :D

      Poista
  3. Tulin ekaa kertaa tutustumaan blogiisi. Tosi kivan näköistä ja mukavaa juttua,itsekin siis painonpudotusta tässä harrastelen:)
    Onnea valtavasti hoikistumisesta!
    Itse aloitin kahvakuulailun 8kg:lla mutta joissain liikkeissä olisi ollut 6kg hyvä. Tosin jos on paljon harrastanut urheilua ennenkin (ilmeisesti olet) niin 8kg on varsin hyvä aloituspaino. Seuraavana päivänä kyllä tuntuu:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa vaan kurkkimaan jatkossakin :)

      Tosin oma painonpudotukseni...no sanotaanko niin, ettei se paino kyllä nyt putoa. Mutta suunnitelmia on tulevaisuudelle...jospa ne sitten vielä toteutettaisiinkin :)

      Kahvakuulassa en ole päässyt käymään. Selkä ei kertakaikkiaan tule näemmä kokonaan kuntoon. Mutta kuula on mulla kotona, eikä se täältä mihinkään katoa. Joten eiköhän se vehje käyttöön vielä joskus tule, vaikka sitten ihan vaan kotosalla :)

      Poista