lauantai 5. helmikuuta 2011

Katse kesään, eli t-paitoja ja tunikoja

Tuli ikäänkuin ikävä kirppistelyä PikkuSiilissä, joten kävin piipahtamassa siellä :D

Tällä kertaa siellä oli kyllä melko paljon porukkaa, eli joskos olisi niin, että ihmiset alkavat löytämään sinne vähän sankemmin joukoin? PikkuSiili vietti juuri 1v syntymäpäiviään, jotten ehkä siihen liittyvä mainonta on saanut paikalle uusia asiakkaita sitten vähän enempikin? :)

Olen ottanut tähän perinteisen kirppistelyn rinnalle taas pitkän tauon jälkeen nettikirppistelyn. Koska tosiaan nyt tuntuu siltä, ettei kirppistely enää innosta ihan niin paljoa kuin ennen, niin haen siihen puuhaan vähän uusia tuulia :D Olen tehnyt jo useammat kaupat netissä ja odotankin innoissani joka päivä postin saapumista.

Tämä nettikirppistely nyt sinänsä sekoittaa hieman kuviota. Pystyn kyllä kertomaan paljonko olen tuotteesta maksanut posteineen, mutta sitten kun myyn, niin se postien erittely pois itse tuotteen hinnasta on vaivalloista. Meinaan siis että en pidä sitä kovinkaan innostavana puuhana...se menee jo turhan hifistelyn puolelle. Tästä syystä poistan tuon + - laskurin, jota olen nyt muutaman kuukauden pitänyt yllä.

Laskurin tarkoitus oli näyttää paljonko minulla suhteessa menee rahaa kirppistelyyn ja paljonko sitä suhteessa tulee. Ja sama juttu tavaramäärän kanssa. Laskuri näyttää nyt summaa 175€, eli olen "tienannut" kirppikseltä 175€ enemmän, kuin mitä sinne on mennyt. Mutta jos lasketaan kirppispöydästä aiheutuneet vuokrakulut, joita on kertynyt noin 200 euroa, olen vähän miinuksilla. Myyntini tavaramääränä on 86 kpl enemmän, kuin mitä olen ostanut, eli saattaapi olla että meillä on yksi hylly vähemmän vaatteita kuin mitä ennen :D

Summa summaarum, lopputulos lienee se, että ainakin nyt näin 3kk otannan mukaan menen aikalailla + - 0 tilanteessa rahallisesti. Myynti kattaa kulut nipinnapin. Määrällisesti jään pakkaselle, mutta se on tässä kohtaa ihan positiivinen asia :) Suomeksi tämä siis tarkoittaa sitä, että vaatetan 3 lastani lähes maksutta. Toki tulee ostettua välillä vaatetta myös kaupasta, mutta sen osuus on kyllä sisävaatteiden kohdalla ihan mitättömän pieni. 

Ja sitten niihin kirppislöytöihin...


 My little pony t-paita 92 cm 2€

 Bamse tunika 92 cm 4€
(meillä on tämä jo, mutta koosta en ole ihan varma)

 Bogi paita 104 cm 0,50€

 Lindex tunika 104 cm 4€

 H&M poolo 110 cm 1€

 Hello Kitty tunika 122 cm 3€
(menee esikoiselle pidempänä t-paitana, kun likka on niin hoikka)

H&M neule 134-140 cm 0,75€
(loistava löytö, tällaista tarvitsemme viikon kuluttua ristiäisissä!)

 Piipahdin myös KCM:ässä, joska löysin seuraavaa...

Lindex hame 86 cm 2€

Lindex fleecetakki 110 cm 2€

Ja koska tammikuu on vihoinkin ohi, eikä mulla siis ole enää "en osta tammikuussa yhtään peliä/lelua/kirjaa lapsille kirppikseltä"-lupaus meneillään, niin esikoisen kirjahyllyä kartutin muutamalla edullisella kirjalla :)

2€/kpl

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti