maanantai 3. lokakuuta 2011

Eipähän lopu matkalaukut kesken, jos joskus lähden pidemmälle reissulle

Mulla on ajoittain sellainen pieni pakkomielle hangoitella vastaan ja olla vastarannan kiiski. Se näkyy esim. siinä, että kun tulee joku "hittileffa" jota kaikki palvovat, niin mä en suostu sitä katsomaan. Kyllä mä sen leffan saatan katsoa sitten, kun muut ovat sen lähinnä jo unohtaneet, mutta en silloin, kun se on IN.
 
Aina ei kyse ole siitä, että tahallani haluan hangoitella vastaan, vaan välillä mun vaan kestää hetkenaikaa sulatella jotakin uutta juttua. Hyvänä esimerkkinä paksupohjaiset kengät (Spice Girls) jotka tuli muotiin about siinä vaiheessa, kun olin yläasteella. Alkuun pidin niitä ihan järyttävinä, mutta jonkun ajan kuluttua sellaiset sitten ostin. Nyt taas näin jälkikäteen hävettää...kyllä ne melko hirveät olivat :D :D :D

Legginssejäkin vastaan alkuun taistelin, mutta nyt ne on mielestäni yksi maailman parhaista keksinnöistä. Haaremihousut ovat sen sijaan mielestäni edelleenkin älyttömyyden multihuipentuma...eihän ne voi olla järin mukavat päällä, kun ne on semmoiset ylilökärit :D

Sisustuksellisesti ei ihan heti tule mieleen mitään sellaista, mikä olisi mielestäni todella NO NO! Mutta tuoreessa muistissa on kyllä se, miten hiljaa mielessäni vannoin, että meille ei tasan tule mitään matkalaukkuja sisustuselementiksi. Kyllähän ne ihan nättejä on, mutta kun niitä on nykyään jo joka toisessa kodissa.
Kävipä sitten niin, että vaihdoin vähän huonekalujen paikkaa ja mulla jäi yksi taso tyhjäksi. Mikään ei siihen sopinut, mutta ei sitä tyhjäksikään voinut jättää. Sitten muistin matkalaukkujen olemassaolon. Ne passais siihen, kuin nenä päähän. Paitsi ettei mulla ollut yhtään matkalaukkua. Ja kun aloin asiaa tarkemmin pohtimaan, niin eipä niitä kyllä ollut kenelläkään muullakaan. Muistan nähneeni matkalaukkuja vain ykdessä kodissa jossa olen käynyt, eli ei ne irl nyt ihan niin yleisiä olleet, kuin mitä olin aiemmin itselleni väittänyt.

Niinpä päätin sitten hankkia meille matkalaukkuja. Mielellään nahkaisia ja vanhoja. Sellaisia kivannäköisiä ja väreihin sopivia. Suunnaksi otin kirppiksen, mutta sieltä ei löytynyt meille laukun laukkua. Kyllä siellä niitä matkalaukkuja oli, mutta kun edullisin maksoi 28 euroa, niin sinne ne saivat mun puolestani jäädäkin.

Seuraavksi soitin läpi sukulaisia ja isomamman kohdalla tärppäsi. Sieltä löytyi meille sopiva matkalaukku. Halusin 3 laukkua, joten seuraavaksi suuntasin kierrätyskeskukseen. Sieltä löytyi toinen laukku ja kolmannen löysin paikalliselta lähetyskirppikseltä. Eikä muuten tullut kalliiksi, vaan ihan helkutin halvaksi :D

 Raision kierrätyskeskuksesta 3€

 Isomamman kaapista. Laukku on 50-luvulta ja matkannut Venäjällä, 
Amerikassa, Ruotsissa ja Floridassa

 Lähetyskirppikseltä 2€


Suunnilleen tässä asetelmassa ne nyt koristaa meidän olohuonettamme :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti