sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

Chef diettaa: raivosta riemuun

Viikko sitten pohdi sitä gfg-ruokavalion aloittamista ja mahdollista hiilaritankkauspäivää sitä ennen, koska paino junnasi peräti 10 päivää lähes paikoillaan...hieman tuli jopa sitä plussaa, vailla ns. oikeaa syytä, eli en ollut herkutellut tms.

Alkuun se hiilaritankkauspäivä tuntui ällöltä idealta, koska nyt vaan ei tee herkkuja mieli. Miksi tekisi, kun on hurja tsemppi päällä? Mutta toisaalta...kun sitä asiaa oli hetken mielessä mutustellut, niin kyllä mä lopulta tulin siihen lopputulokseen, että kyllä mulle aina yksi alexanterinleivos maistuu. Tai kaksi. Tai viisi.

Kerroin miehelleni suunnitelmistani ja kysyin siihen hänen "hyväksyntäänsä". Vaan kuinkas sitten kävikään. Ei, en todellakaan saanut lupaa vetää viittä alexanterinleivosta napaani, vaan sain käskyn juoda vettä. Kyllähän mä tiesin sen, että join vettä liian vähän, mutta jos mä hitto soikoon olin ehtinyt jo muutaman tunnin suunnittelemaan mun ihanaa hiilarimättöpäivääni ja vesi herui jo kielellä, niin ei mulle silloin saa tulla sanomaan, että unohda suunnitelmasi ja JUO VETTÄ!

Aaaaargh! Hyvä, etten älähtänyt ihan kunnolla ja pistänyt perheriitaa (yksikseni) pystyyn. Ei lapsellekaan voi ensin antaa tikkaria ja viedä sitä pois juuri sillä hetkellä, kun lapsi ekaa kertaa yrittää sitä maistaa...joten millä oikeudella mulle tehdään niin?!

Sehän oli siis ihan SELVÄSTI miehen syy, että mä en saanutkaan niitä herkkuja. Tai siis...niin, no...ehkei se nyt ihan OIKEASTI ollut miehen syy, mutta mä päätin nyt kuitenkin tällä kertaa kohdistaa ärtymykseni viestintuojaan. On paljon helpompaa etsiä syyllisiä muualta, kuin peilistä. Ups...myönsinkö mä tuon nyt ihan oikeasti julkisesti? :O :D

Kun hetken kämisin itsekseni (ja vähän miehellenikin) siitä, miten huutavan väärästi elämä mua juuri nyt kohtelee, päätin koittaa kääntää katsetani toiseen suuntaan ja miettiä asiaa vähän toisesta näkökulmasta. 
Mä teen tätä vapaaehtoisesti. Mun ei ole mikään pakko laihduttaa ja jos mä oikeasti haluan, niin kyllä mä voin sydä alexanterinleivoksen. Tai vaikka viisi. Joten mitä hittoa mä lopulta sitten oikeastaan edes kiukuttelen?

Niinpä mä päädyin sitten noudattamaan annettuja ohjeita ilman sen enempiä käninöitä.

Ja se kannatti. Jumi on ohi! Woohoo!! 
Paino siis lähti vihdoinkin laskuun ja tälle viikolle saa kirjata miinusta 1,3 kg :)
 
Selkä on jo ihan hurjasti parempi, joten kävinpä sitten vihdoinkin testaamassa sitä kahvakuulailua. Ja kivaa oli! Tai no, kivaa ja kivaa...miten kivaa se on, kun kokee kohta kuolevansa? 
Tai kun joutuu keksimään kesken tunnin hyvää tekosyytä, miksi mun pitää poistua kesken tunnin...siis kun siitähän se ei tietenkään johdu, että mä en jaksaisi tehdä enempää, vaan siitä että mulla on mun....öh....tuota....siis kummin kaiman serkun kissan ristiäiset. Ja ne alkaa siis juuri kesken sen kahvakuulatunnin! 
Koska en keksinyt mitään vähääkään järkevää tekosyytä, ei auttanut muu kuin kestää loppuun saakka. Ja vaikka tosiaan jo lähes kävelin sitä valoa kohti, niin pysyin sitten kuitenkin hengissä loppuun saakka. Joten ei muuta, kuin ensi viikolla uusiksi :D

Vyötäröstä on kadonnut kuluneen viikon aikana sentti. Vy on siis nyt 73 cm. Kaikki ne housut, jotka sain jokunen aika sitten kaivaa kaapista hoikistumisen myötä, ovat jääneet isoiksi. Jopa ne farkut, jotka sain käyttööni lähes päivälleen 2kk sitten. Tuntuu kyllä melko hassulta. 2 kk sitten sain ne juuri ja juuri tungettua päälleni ja nyt ne on liian isoja. Aikamoista.

Kävin sitten kaivelemassa sitä pientä pussukkaa, jossa mulla on vielä muutama liian pieni vaate menneiltä vuosilta. Ideana oli löytää sieltä uusia housuja suuriksi jääneiden tilalle. Ja löytyihän niitä. Tilanne on itseasiassa nyt se, että otin sieltä käyttööni kaikki ne loput housut, jotka olen sinne aikoinaan laittanut, kun ne ovat jääneet liian pieniksi. Tavoitehousuja menneisyydestä ei siis enää ole. Tavoite on siis siltä osin saavutettu :)

Kahdet farkut siellä vielä on, mutta ne ovat uudempia...siis lähiaikoina kirppikseltä tavoitehousuiksi ostettuja. Joten tavoiteltavaa on vielä, vaikkei niitä vanhoja housuja enää olekaan :)

Pari iltaa (yötä) sitten löysin vihdoinkin aikaa laittaa itselleni uudet kynnet. Viime kerrasta on taas jo vähän aikaa, eikä operaatio sujunut täysin ongelmitta, mutta kyllä mä kovin tyytyväinen lopputulokseen olen, koska en paremmasta tiedä. Ehkei se lopputulos ole kaikkien taiteen sääntöjen mukainen, mutta mä tykkään ja se riittää mulle :D

Ja koska nyt viime aikoina on tehnyt mieli panostaa itseensä vähän enemmän, niin kävin ostamassa kynsikoristelutarpeita. Mukaan tarttui tälläinen setti:


Olen jo jonkin aikaa suunnitellut tuon Konadin leimaimen hankkimista ja nyt sen siis tein. Mutta kyllä pitää sanoa, että se oli alkuun ihan tajuttoman hankalaa hommaa. En saanut sitä sitten niin millään onnistumaan! Mutta onneksi harjoitus tekee mestarin ja kun löysin oikean tekniikan (ja riittänän nopean nopeuden) niin nyt leimaaminen sujuu jo oikein mukavasti. 

Esikoinen oli kynsineen koekaniinin roolissa tuon leimaamisen suhteen, sillä omien kynsieni kohdalla aloitin koristelun hieman maltillisemmin vain pienten tarrojen avulla. Tykkään ranskikista ihan hirmuisesti, joten en halua niitä lakalla peittää...viikon kuluttua kynnet eivät ole enää ihan priimakunnossa, jolloin voin niitä sitten lakkailla ja kokeilla leimaamista omiin kynsiini :)


Kyllä mä olen tätä jo kaivannutkin. Siis sitä, että saa kivan mielen nätistä meikistä tai kauniista kynsistä. Ja kohta alkaa se kroppakin näyttämään kivalta vaate, kuin vaate päällä :)

Näissä fiiliksissä,
Chef

163,5 cm

2011 Heinäkuu 85,0 kg 

2012 Tammikuu 74,9 kg
vk 1: 73,0 kg
vk 2: 71,9 kg
vk 3: 70,2 kg
vk 4: 70,7 kg
vk 5: 68,8 kg  
vk 6: 67,4 kg 
vk 7: 69,1 kg 
vk 8: 68,1 kg 
vk 9: 66,4 kg 
vk 10: 66,7 kg 
vk 11: 65,4 kg

Pudotus vuoden alusta 9,5 kg
Pudotus koko aikana 19,6 kg
 Matkaa tavoitteeseen 3,6 kg

4 kommenttia:

  1. Jeeeee, hyvä Chef! Onnea mahtavasta painonpudotuksesta. Onko noi sulla rakennekynnet? Itse en ole ikinä laittanut tuollaisia kynsiä, mutta olispa ihana osata...tai alkuunsa harjoitella...mitä kaikkea tarvii alkuunsa ostaa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos onnitteluista :)

      Kyllä ne on rakennekynnet. Tippien ja geelin avulla tehdyt.

      Näissä on se mahtava puoli, että mitään ei tarvitse osata, jotta saa laitettua itselleen kynnet. Tässä ei ole yhtään sellaista hankalaa kohtaa, mikä vaatisi sen suurempaa taitoa. Paitsi ehkä tuuria vähän tarvitaan siinä, että saa tipit liimattua suoraan :D :D
      Mutta jos (ja mun kohdallani KUN) ne tipit menee vinoon, niin sen saa kyllä irrotettua ja laitettua sitten uuden tipin vähän suorempaan :)

      Kaipa se tuuri muuttuu ajan kanssa taidoksi, kun löytää hyvän työasennon. Nämä kynnet tein sohvalla istuessani kädet sylissä ja kaikki tavarat sohvalla leviänä...ei ehkä se järkevin tapa :D

      Mulla on itelläni tämä setti ja siinä on kaikki tarvittava:
      https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Rio-UV-Nails-kynsistudio/65830?

      Tuolla pääsee siis loistavasti alkuun. Ja siinä cd:llä on hyvät ohjeet, joiden avulla tein kynnet ensimmäisen kerran. Samalla kirjoitin pienen muistilapun työvaiheista ja nyt teen kynnet sen muistilapun varassa :)

      Nuo tipit ei ole ehkä parhaat mahdolliset mulle, koska omat kynteni ovat niin lyhyet. Kun laitan tipit ohjeen mukaan, niin ne menee melko alas. Mutta tästä ongelmasta selviää pitämällä omat kynnet vähän pidempinä...tai ehkä toiselta merkiltä löytyy toisenlaisia tippejä. Tai sitten mun vaan kannattaa lyhentää sitä tipin toistakin päätä. Enköhän mä jotakin keksi :)

      Tuo geelikään ei taida olla huippulaatuista, mutta kyllä nämä kynnet sen 1,5 viikkoa pysyvät hyvinä. 2 viikkoa on ihan maksimiaika huoltovälille, koska ainakin mulla alkaa siinä kohtaa omaa kynttä näkymään jo niin paljon että on pakko huoltaa. Lisäksi geeli alkaa irtoamaan oman kynnen päältä. Mutta toki voi olla käyttäjässäkin vika :)

      Mä suosittelen ihan ehdottomasti kokeilemaan, jos siltä tuntuu. Mä tykkään ainakin ihan hurjasti :)

      Poista
    2. Kiitos paljon tiedoista ja neuvoista! Palkitsen itseni toukokuussa uusilla kynsillä, kunnes olen tästä vielä painoa pudottanut enempi :) Oikein mukavaa ja lämmintä kevättä sulle.

      T: "Almandiini"

      Poista
    3. Ihan loistava palkinto sulla siis tiedossa :D

      Tsempataan toisiamme siis etiäppäin, jotta me molemmat päästään palkinnoille. Mulle on luvassa hieronta, kun vaaka näyttää 62 kg ja kun vaakaan piirtyy alle 60 kg, pääsen kasvohoitoon :)

      Poista