sunnuntai 8. tammikuuta 2012

Haluatteko ensin hyvät, vai huonot uutiset (kesäkuntoon 2012)

Kerron ensin ne huonot uutiset.

Olin väärässä. En nimittäin sittenkään joulukuussa ottanut vain kahta kiloa takaisin, vaan kiloja tuli enemmän. Muistini mukaan painoni oli siellä 73 kilossa, kun jäin "joulutauolle" diettaamisesta, mutta eipäs sitten ollutkaan. Ei se onneksi kovin kaukanakaan ollut, mutta silti.
Viimeinen punnitustulos marraskuulta 2011 oli 72,3 kg. Ja koska vuonna 2012 painoinkin sitten jo 74,9 kg, otinkin kiloja takaisin 2,6 kilon verran. Ja se siis ei enää ole ok. Mutta nyt on toki myöhäistä parkua.
Aloitin laihdutuskuurini syömällä nallekarkkeja, kettunannoja, suklaalettuja, omenapiirakkaa ja jätskiä. Eli motivaatio oli ikäänkuin vähän hukassa. Kuten jo aiemmin mainitsin, en ole järin innoissani siitä ajatuksesta että taas pitää diettailla. Se kun ei vaan sovi näin tuuliviirihenkisella ihmiselle, jonka pitää saada heti-kaikki-mulle-nyt. Myös siis se rantakunto.

Mutta kun siinä asiassa on tosiaan myös se toinen puoli. Haluan olla taas normaalipainoinen. En vaadi itseltäni edes hoikkuutta, vaan sellainen tavallinen kroppa kelpaa oikein hyvin. Sellainen, mikä mulla on ollut vielä 5 vuotta sitten.

En ole koskaan ollut hoikka, vaan aina on löytynyt jotakin josta ottaa kiinni. Ja se on siis se mun henkilökohtainen rantakuntoni. Pituutta multa löyty 163,5 cm ja jos tavoitepaino on 62 kg, ei sitä kovin timmissä kunnossa voi silloin olla. Mutta se on sitä, mitä haluan. Se on hyvä. 
En todellakaan ole edes kaikkien kaverieni mielestä sillä kropalla "oikeutettu" kulkemaan biitsillä bikineissä, mutta mulla on tähän asiaan sellainen suhtautuminen, että jos mulla on hyvä olla itseni kanssa ja haluan pistää biksut päälle, niin mähän pistän. Ja aion kesällä siis tehdä niin.

Kiitos teille tsemppauksesta dietin suhteen. Tsemppien joukossa oli myös kuvapyyntö, jossa pyydettiin laihduttamisen jälkeen julkaisemaan ennen ja jälkeen kuvat. Ajatus kuvista ahdistaa. 
Olen vältellyt kameraa viimeiset 5 vuotta kuin ruttoa ja nyt pitäisikin julkaista blogissa kuva, jossa olen lihavimmillani. Siis sellainen kuva, jota en edes itse haluaisi nähdä, pitäisi jakaa "koko maailmalle"! Ensin ajattelin, etten misään nimessä tee sitä. Nyt, kun olen hautonut asiaa muutaman päivän mielessäni, ei se tunnu enää mahdottomalta. Kävin eilen katsomassa kiloklubin foorumia ja siellä oli kuvaketju ennen ja jälkeen -kuvista. Se tsemppasi. Ehkä sekin siis tsemppaa jotakuta, jos julkaisen vastaavat kuvat itsestäni? 
Toisaalta toivon tsemppaavani jo tässä matkan varrella, kohti sitä päämäärää, sillä aion sinne tosissani päästä. Ja jos minä (maailman laiskin, mukavuudenhaluisin, tekosyitä eniten keksivin, herkuista eniten tykkäävin) kykenen siihen, niin eiköhän siihen kykene sitten kaikki muutkin.

Alku ei ehkä ollut mitä lupaavin, mutta nou hätä. Loppu oli.

Kylään saapui oksennustauti, joka melko tehokkaasti vei ruokahalut. Nyt olen neljättä päivää tiukasti ruodussa, eikä vaaraa lipsumiselle taida enää olla. Ensimmäinen päivä on aina pahin, toinenkin vielä tajuttoman hankala, mutta kolmannelle päivälle pääsy on jo riemu. Neljännen päivän kohdalla ei tee enää mieli aloittaa koko hommaa alusta.

Huomaan kilojen katoamisen aina ensimmäisenä mahan turvotuksen laskemisesta. Tälläkin kertaa huomaan mahan pömpöttävän hivenen vähemmän, kuin ennen. Mulla on ihan kunnon pömppömaha myös 62-kiloisena, eli en pääse siitä koskaan kokonaan eroon.

Tänään oli ensimmäinen viikkopunnitus ja tulos oli kyllä mieluinen. Vaaka näytti 73 kiloa, eli pudotusta tuli ensimmäisen viikon aikana 1,9 kg. Ei paljon enempää voisi toivoa. Ensimmäinen välitavoitteeni on saavuttaa 31.1. mennessä 71,5 kg paino. Pitäisi olla ihan jopa mahdollista.

Jatkossa postaan aina sunnuntaisin (viikkopunnituspäivä) painoon liittyvän kirjoituksen aina sinne kesäkuulle saakka. Sen jälkeen toivon, ettei tarvitse painosta puhua enää halaistua sanaa, vaan olen päässyt tyytyväisenä tavoitteeseeni :)

Chef

2011 Heinäkuu 85 kg 

2012 lähtöpaino 74,9 kg
vko 1: 73 kg

Pudotus vuoden alusta 1,9 kg.
Koko aikana 12 kg.
Matkaa tavoitteeseen 11 kg.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti