maanantai 16. heinäkuuta 2012

Olohuoneen uudet seinät

Remppa edistyy hitaasti, mutta varmasti.

Hitaasti siksi, ettei se ole edistynyt tänään lainkaan. Olen niin poikki, kun ihminen voi vaan poikki olla. Heräsin tuossa puolisen tuntia sitten päikkäreiltä, kun en kertakaikkisesti pysynyt iltaan saakka hereillä, vaan nukahdin sohvalle :D

Mutta eilen siis tapahtui rempparintamalla ja huomenna meinaan jatkaa. Olohuoneen sain tosin jo 95% valmiiksi, eli ei puutu kun hylly seinältä ja taulu. Mutta sitä taulua mulla ei edes ole, kun en ole vielä löytänyt mieluisaa. Lisäksi pitää ostaa jonkinlaisia koriste-esineitä ja joku viherkasvikin (jonka tapan viikossa kuivuuteen tai vastaavasti hukutan sen).

Mulla on jakaa kaikille kotimaalareille vinkki. Ostin kirppikseltä rullan tapettia hintaan 1€. Kirppiksellä on varsin usein näitä pikkasen vajaita rullia eurolla, max kahdella ja olen ostanut niitä siis aikoinaan monet kerrat ennenkin, mm. esikoisen päiväkotiin ja koululle askartelumateriaaliksi (tiedättehän te ne olemattomat määrärahat, mitä hiellä on).

Nyt ostin rullan "lattiansuojauskäyttöön". Olen suojannut lattiaa jos vaikka ja millä, eikä mikään ole ollut niin toimiva ratkaisu kuin olisin toiminut. Sanomalehti ajaa kyllä asiansa, mutta niitä pitää laittaa monta, jotta koko seinänvierus täyttyy. Jätresäkkikin toimii, mutta se ei yhtään ime maalia, eli roiskeet eivät kuivu siihen...vaan kulkeutuvat lengänpohjassa pitkin kämppää. Olen myös suojannut lattiaa isoilla pahvinpalasilla, mutta aina ei ole käytettävissä isoja pahvilaatikoita. Niinpä mä keksin suojata lattian tapetilla.

Tiedän kyllä, että on olemassa sellaista valmistakin muovia, missä on maalarinteippi toisessa päässä, eli sen avulla pääsee helpolla. MUTTA se on kalliimpaa, kuin mitä kirppistapetti + maalarinteippi yhteensä JA siinä on se muoviongelma...se ei ime roiskeita. Niinpä tämä tapetti-idea on ehkä maailman kätevin :D


Pohjalle muutama pohjamaalikerros ja sen jälkeen uutta väriä pintaan...

Valmis. Vihdoinkin.

Uusi sohva tuli meille viime vuoden puolella ja siitä lähtien olen toljottanut vanhaa seinää todeten, ettei se sovi sohvaamme. Mutta nyt on asiat toisin. NIIN on nättiä ja ja ja HIRRRRRVEEN on kaunis :D
 

Kuva vähän vääristää väriä...seinä on sellainen lämmin harmaa...hieman rusehtava.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti